ძებნა

პროექტის გეგმა

სასწავლო პროექტის გეგმის შაბლონი

სასწავლო თემის ავტორი
სახელი და გვარი
ნინო ჭიპაშვილი
რაიონი
ზესტაფონი
სკოლა
მე-7 საჯარო სკოლა
ქალაქი
ზესტაფონი
თემის  მონახაზი
თემის  დასახელება
ანტიკური ხანის მათემატიკური აზროვნება და პითაგორას სკოლა. პითაგორას მიღწევების გამოყენება ყოველდღიურ ცხოვრებაში.
თემის შინაარსი
მოსწავლეები მოიძიებენ  საჭირო მასალებს  პითაგორას აღმოჩენების შესახებ, გამოიკვლევენ სად და როგორ იყენებენ პრაქტიკაში  მის მიღწევებს.
საგანი
მათემატიკა
დონე/კლასი  
საშუალო საფეხური, VIII კლასი
განხორციელების დროის ჩარჩო
მაგალითად: მარტი
თემის საფუძვლები
შინაარსობრივი სტანდარტები და ინდიკატორები
მათ. VIII.8.  მოსწავლეს შეუძლია ფიგურათა თვისებების გამოყენება ფიგურათა კლასიფიცირებისათვის და მათი სახეობების შესადარებლად.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·         ფიგურის მოცემულ თვისებებს (მათ შორის სიმეტრიულობა) შორის ირჩევს თვისებათა იმ მინიმალურ ერთობლიობას, რომელიც ცალსახად განსაზღვრავს ამ ფიგურას;
·         მოცემული ხედების მიხედვით ასახელებს სივრცული ფიგურის შესაძლო სახეობას.
მათ. VIII.9.  მოსწავლეს შეუძლია ფიგურისა და მისი ელემენტების ზომების მოძებნა.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·         იყენებს ფიგურათა თვისებებს და ტოლი ფიგურების შესაბამისი ელემენტების შედარების მეთოდს ფიგურის ელემენტის უცნობი ზომის მოსაძებნად;
·         პოულობს ფიგურის ფართობს მარტივ ფიგურებად დაყოფის ან მარტივ ფიგურამდე შევსების ხერხით;
მათ. VIII.10. მოსწავლეს შეუძლია გეომეტრიული დებულებების მართებულობის დასაბუთება.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
  • მსჯელობისას განასხვავებს წინაპირობებს და შედეგს (მათ შორის - აქსიომას და თეორემას);
  • დედუქციური და ინდუქციური მსჯელობის ნიმუშში აღადგენს გამოტოვებულ საფეხურს/საფეხურებს;
  • იყენებს ალგებრულ გარდაქმნებს, ტოლობისა და უტოლობების  თვისებებს გეომეტრიულ დებულებათა დასაბუთებისას;
  • იყენებს გეომეტრიულ გარდაქმნებს და მათ კომპოზიციებს სიბრტყეზე ფიგურათა შორის მიმართების (მაგალითად, ტოლობის) დასაბუთებისთვის.
მათ. VIII.3. მოსწავლეს შეუძლია მსჯელობა-დასაბუთების ზოგიერთი ხერხის გამოყენება.
  • შესაბამის შემთხვევაში ახდენს რიცხვების თვისებების შესახებ გამონათქვამის არამართებულობის დასაბუთებას (მაგალითად, კონტრმაგალითის გამოყენებით); აყალიბებს მოცემული დებულების საწინააღმდეგო დებულებას;
  • ასაბუთებს ან ხსნის ამოცანის ამოხსნისას გამოყენებულ ხერხს.
მათ. VIII.4. მოსწავლეს შეუძლია გამოთვლებთან დაკავშირებული ამოცანების ამოხსნა.
  • ხსნის ბუნებისმეტყველების დარგებიდან მომდინარე ამოცანებს გამოთვლებზე;

პროექტის სასწავლო მიზნები/სწავლის შედეგები
  • დავალებების განაწილება ჯგუფებში;
  • ინფორმაციის მოძიება ინტერნეტისა და ბიბლიოთეკის საშუალებით;
  • კვლევის ჩატარება სად და როგორ იყენებენ პითაგორას აღმოჩენებს;
  •  ბლოგის შექმნა მოძიებული მასალების საშუალებით;
  • კედლის გაზეთის ,,ნორჩი მათემატიკოსი“ მორიგი ნომრის გამოშვება.
  • პროექტის პრეზენტაცია, რომელსაც დაესწრებიან სკოლის დირექციის წარმომადგენლები, მათემატიკის კათედრის წევრები, მშობლები.
მიმართულების მიმცემი საკვანძო შეკითხვები
ზოგადი კითხვა
როგორ გამოვიყენოთ თეორიული ცოდნა პრაქტიკაში; მეცნიერების მიღწევების გამოყენება ყოველდღიურ ცხოვრებაში.

თემატური კითხვები

როგორი იყო ანტიკური საბერძნეთის მათემატიკური აზროვნება და რამდენად მნიშვნელოვანია პითაგორას აღმოჩენები მეცნიერების სხვადასხვა დარგში.

შინაარსობრივი კითხვები
ვინ იყო პითაგორა; რა სახის აღმოჩენები ეკუთვნის მას; რაში მდგომარეობს პითაგორას გამონათქვამები; რომელი დარგების განვითარებაში მიუძღვის წვლილი პითაგორას; როგორ ვიყენებთ პრაქტიკაში მის აღმოჩენებს.

შეფასების გეგმა
შეფასების დროის ჩარჩო
პროექტზე მუშაობის დაწყებამდე
მოსწავლეები მუშაობენ პროექტებზე და ასრულებენ დავალებებს
პროექტზე მუშაობის დასრულების შემდეგ
·          შეკითხვების დასმა
·          მოსწავლეთა საჭიროებების დადგენა

·          თვითშეფასება წერილობითი ფორმით
·          ვ-მ-ვ ცხრილი
(ვიცი, ვისწავლე, მინდა ვიცოდე)
·          დღიურები
·          შეკითხვების დასმა
·          დისკუსია
·          კედლის გაზეთის ,,ნორჩი მათემატიკოსი“ მორიგი ნომრის გამოშვება
·          ბლოგის შექმნა


·                      თანატოლთა უკუკავშირის ფორმა
·          შესასრულებელი სამუშაოების ჩამონათვალი
·          თვითშეფასების ფორმა


·      პროექტის შეფასების  რუბრიკა
·      ბლოგის შეფასების რუბრიკა
·      დისკუსიის შეფასების რუბრიკა
·          ჯგუფური მუშაობის შეფასების რუბრიკა
·          პრეზენტაციის შეფასების რუბრიკა
·          შესწავლილი თემატიკის ანალიზი
·          დისკუსია და სამომავლო ნაბიჯების განსაზღვრა



შეფასების/შეფასების ინსტრუმენტების მოკლე მონახაზი
პროექტის დაწყებამდე კლასში გამოვიყენებ შეფასების ინსტრუმენტებს: დისკუსიას,ურთიერთშეფასების სქემას, და „ვიცი,მინდა ვიცოდე და ვისწავლე“,რომლითაც შევამოწმებ მოსწავლეთა წინარე ცოდნას,21-ე საუკუნის უნარ -ჩვევების წინასწარ  შეფასებას, დავადგენ მოსწავლეთა მცდარ შეხედულებებს.
        პროექტზე მუშაობისას მოსწავლეები გააკეთებენ ჩანაწერებს კვლევის დროს. უპასუხებენ თემატურ და შინაარსობრივ კითხვებს. აწარმოებენ კვლევისა და პრეზენტაციის ჩეკლისტებს.
შეფასების ეს ინსტრუმენტები დაეხმარება სწავლის პროცესის გაანალიზებაში, თვითმონიტორინგში,  თანამშრომლობით სწავლებაში.
პროექტის  დასრულების შემდეგ გამოვიყენებ საგაზეთო რუბრიკას, ისევ გამოვიყენებ სქემას „ვიცი, მინდა ვიცოდე, ვისწავლე“; რეფლექსიას, ეს ინსტრუმენტები მოსწავლეებს დაეხმარება მასალის გაგებისა და უნარ-ჩვევების ხარისხის შემოწმებაში. ეროვნული სასწავლო გეგმის სტანდარტთან შესაბამის თვითშეფასებაში.


სხვა საკითხები
საბაზისო უნარ-ჩვევები
·         კლავიატურაზე მუშაობა
·         Word-ში მუშაობა
·         Powerpoint-ში მუშაობა
·         აუდიო და ვიდეო მოწყობილობების მართვა
·         ბლოგზე მუშაობა
·         ელ-ფოსტის მართვა
·         ფაილების მართვა
·         ინტერნეტით სარგებლობის საბაზისო უნარ-ჩვევები
·         ელექტრონული წყაროს მითითება
სასწავლო პროცედურები
  შევკრებ მოსწავლეებს,  გავაცნობ შეკრების მიზეზს და გავანაწილებ მათ ჯგუფებად.     იმისათვის , რომ ბავშვების გონება მივმართო კონკრეტული პრობლემისაკენ და თემის სათაურის შესარჩევად  პროექტზე მუშაობის დაწყებამდე მოვაწყობ დისკუსიას. სადისკუსიო თემასთან დაკავშირებით  დავსვამ ზოგად კითხვებს.ეს კითხვები  დაეხმარება მოსწავლეებს  გამოთქვან თავანთი აზრი, იდეები.  მოხდება შეხედულებების ურთიერთგაცვლა.
           დისკუსიის გარდა გამოვიყენებ ურთიერთშეფასებისა და „ვიცი,მინდა ვიცოდე და ვისწავლე“ს სქემებს. შეფასების ეს ინსტრუმენტები ხელს უწყობს მოსწავლეთა წინარე ცოდნის გამოვლენას,  21-ე საუკუნის უნარ-ჩვევების წინასწარ შეფასებას და მოსწავლეთა მცდარი შეხედულებების წინასწარ დად
გენას.
        მოსწავლეები ირჩევენ თემის სათაურს ,,ანტიკური ხანის მათემატიკური აზროვნება და პითაგორას სკოლა“. თემის სათაურის შერჩევის შემდეგ  ჯგუფებს ცალ-ცალკე დავავალებებს შექმნან კედლის გაზეთი და ბლოგი ინტერნეტში.  ვაძლევ  დროს - ერთ კვირას, რათა  მოამზადონ შესაბამისი სტატიები, მოიპოვონ ინფორმაცია. შემდეგ მოსწავლეები ეცნობიან და აფასებენ ერთმანეთის  ნაშრომებს.
          როცა მოსწავლეები შეასრულებენ პირველი ეტაპის სამუშაოს  დავშლი ძველ ჯგუფებს, შევცვლი ხელმძღვანელებს ისევ შემთხვევითი არჩევის გზით, რომელიც უკვე აღვწერე. ეს მეთოდი დაეხმარება მოსწავლეებს ისწავლონ ხელმძღვანელობა,  გაიაზროს პასუხისმგებლობა ჯგუფის სხვა წევრების წინაშე, ისწავლოს გუნდური მუშაობა.
   პროექტზე მუშაობის დაწყებისას  ჯგუფის წევრებს შორის ვანაწილებ დავალებებს,  ჯგუფის ხელმძღვანელებს ელექტრონული ვერსიით გადავუგზავნი თემატურ და შინაარსობრივ კითხვებს, ხელმძღვანელები კითხვებს გააცნობენ   ჯგუფის წევრებს.
       ჯგუფებს შორის ვანაწილებ დავალებებს: 
I ჯგუფი -მოიძიებს მასალებს პითაგორას თეორემის გამოყენების ასპექტებზე.
II ჯგუფი-მოიძიებს ინფორმაციას პითაგორას, მისი წინამორბედის თალეს მილეთელის, პითაგორას თანამედროვე მოაზროვნეების შესახებ და მათი კვლევების შესახებ.
III ჯგუფი-შეაგროვებს ინფორმაციას ,,ოქროს კვეთას,, ,,პითაგორას ცხრილის,, პითაგორელების მიხედვით რიცხვთა თვისებების,ფიგურული რიცხვების შესახებ
IV ჯგუფი-მოიძიონ ინფორმაცია მათემატიკურ აზროვნებაში  პლატონისა და მისი მოსწავლეების დამსახურების შესახებ.
V ჯგუფი - მოიძიებს ინფორმაციას პითაგორას აღმოჩენების ყოველდღიურ ცხოვრებაში გამოყენების შესახებ.
        მოსწავლეები პროექზე მუშაობისას პასუხობენ თემატურ და შინაარსობრივ კითხვებს, რომლებიც ჩაწერილი გვაქვს სპეციალურ ჟურნალში, .აკეთებენ  ჩანაწერებს კვლევის დროს .
     მოსწავლეები აკეთებენ კვლევისა და პრეზენტაციის ჩეკლისტებს.  შეფასების ეს ინსტრუმენტები  ეხმარება მოსწავლეებს სწავლის პროცესის გაანალიზებაში., თვითმონიტორინგში, თანამშრომლობით სწავლებაში.
        პროექზე მუშაობის დასრულების შემდეგ მოსწავლეები აკეთებენ საგაზეთო რუბრიკას;  ვიყენებ რეფლექსიას,  ისევ ვიყენებ  სქემას  „ვიცი , მინდა ვიცოდე, ვისწავლე“, რომელშიც გაწერილი მაქვს თემატური და შინაარსობრივი კითხვები ,ეს სქემა გაკეთებული მაქვს ინდივიდუალურად თითოეულ მოსწავლეზე. მოსწავლეები ნათლად დაინახავენ  რა ისწავლეს,  შეაფასებენ ერთმანეთს. ამ  შეფასებების  ინსტრუმენტების მიზანია მასალის გაგების და უნარ-ჩვევების  შემოწმება. მოსწავლეთა ცოდნის თანხვედრა ეროვნულ სასწავლო გეგმასთან.
     გააკეთებენ პროექტის პრეზენტაციას, რომელსაც დაესწრებიან სკოლის დირექციის წარმომადგენლები, მათემატიკის კათედრის წევრები, მშობლები.


დიფერენცირებული სწავლება

სპეციალური საჭიროებები
სპეციალური საჭიროების  მქონე მოსწავლეს მივცემ მისი შესაძლებლობებისა და უნარ-ჩვევების შესაბამის  დავალებებს. გამოიყენებენ ადაპტირებულ აღჭურვილობებს და პროგრამებს

მაღალი აკადემიური მოსწრების მოსწავლეები
ძლიერ მოსწავლეებს დავავალებ ბლოგის შექმნას აღნიშნულ თემაზე, სადაც გამოაქვეყნებენ პროექტის ფარგლებში დამუშავებულ სტატიებს, ასევე ვიდეო თუ აუდიო მასალებს.
ამხანაგების მიერ შექმნილ რესურსებს.
მოსწავლეებს, რომლებსაც აქვთ ხატვის ნიჭი დავავალებ კედლის გაზეთის გაფორმებას.
სასწავლო თემისთვის საჭირო მასალები

ტექნოლოგიატექნიკა (მონიშნეთ პროექტისათვის  საჭირო ტექნოლოგიური უზრუნველყოფა)

 ფოტოკამერა
 კომპიუტერი (ები)
 ციფრული კამერა
 DVD ფლეიერი
 ინტერნეტკავშირი
 ლაზერული დისკი
 საბეჭდი მანქანა/პრინტერი
 პროექტორი
 სკანერი
 ტელევიზორი
 VCR, ვიდეო
 ვიდეოკამერა
 ვიდეო საკონფერენციო აღჭურვილობა.
 სხვა      
ტექნოლოგია – პროგრამული უზრუნველყოფა (მონიშნეთ პროექტის ფარგლებში გამოყენებული პროგრამა/პროგრამები )
 მონაცემთა ბაზა/ცხრილები
 საგამომცემლო პროგრამები
 ელფოსტის პროგრამა
 ენციკლოპედია კომპაქტდისკზე
 ფოტო/სურათების დამუშავება
 ინტერნეტძიება
 მულტიმედია
 ვებგვერდის შექმნა
 ვორდის პროგრამა
 სხვა      

ბეჭდვითი მასალები
ბიბლიოთეკის მასალები ენციკლობედიები და სხვა.
ინვენტარი/მასალები
ფორმატის ფურცელი გაზეთისთვის, ფერადი მარკერები
ინტერნეტრესურსები
ოქროს კვეთა
პითაგორას კვადრატი
პითაგორა და მისი სკოლა
არითმეტიკის ისტორია
პითაგორა და პითაგორელები

სხვა რესურსები


Комментариев нет:

Отправить комментарий